Beste speelsters en spelers

Beste ouders

Beste mede-bestuursleden

Bedankt!

Laat mij als voorzitter van Rugby Club Zottegem alvast hier mee starten.

Ons eerste echte jaar als club, als vzw, zit er op. En wat voor een jaar was het.

Toen Bart, Mario en ikzelf vorig jaar in maart samen zaten om de oprichting van de club te finaliseren hadden we niet durven dromen dat we amper een jaar later zouden staan waar we vandaag staan. Een 8-tal spelertjes kwamen er toen wekelijks naar de training, nooit meer, vaak minder. Als jullie weten dat we er eigenlijk 25 nodig hebben om uit de kosten te geraken, begrijpen jullie dat ik me af en toe in de haren heb gekrabd. Er lag heel wat werk op de plank.

Vol goede moed zetten we onze schouders onder een nieuw Start-to-Rugby initiatief waarbij we in mei en juni 2022 8 gratis sessies aanboden. Dit was een schot in de roos: 10-tallen kinderen kwamen er op af waardoor we met een geruster gemoed de zomervakantie ingingen.

Tijdens die vakantie kwamen de inschrijvingen vlot binnen. Meermaals werden jubelende berichten tussen Bart, Mario en mezelf uitgewisseld als er weer een ouder zijn kind inschreef of inlichtingen vroeg. Uiteindelijk klokten we het huidige seizoen af op maar liefst 41 leden. Nooit durven dromen.

Wat we zeker niet hadden durven dromen was dat we al aan tornooien zouden kunnen deelnemen hebben dit jaar. Toch werd dit werkelijkheid! Dankzij een niet aflatende inzet van Mario, onze sportief verantwoordelijke konden onze meisjes en jongens van U10 en U12 deelnemen aan tornooien te Dendermonde, Gent en Oudenaarde, soms met een beetje versterking uit Dendermondse rangen, soms helemaal zelfstandig.

Cherry on the cake: vanaf nieuwjaar deden we dit in onze eigen uitrusting!!! Onze U18 konden dan weer, ook dankzij Mario, proeven van echte rugbymatchen met de entente Dendermonde-Mechelen-Zottegem. Die deelnames aan tornooien en wedstrijden zijn heel belangrijk voor ons als club maar meer nog voor de spelers zelf: enkel door regelmatig wedstrijden te spelen kan iemand zich een sport volledig eigen maken.

Ik wens iedereen te bedanken; Bart, Mario en Joao in het bijzonder voor alle uren die jullie onbaatzuchtig in de uitbouw van onze club staken; Mario specifiek voor het geven van ALLE trainingen in weer en wind - ook op momenten dat voetbalclubs hun trainingen afgelasten. We kunnen op zijn minst stellen dat de weergoden ons niet echt gunstig gezind waren dit seizoen maar rugbyspelers laten zich daardoor natuurlijk niet afschrikken en Mario al zeker niet. Alleen de bliksem hield ons één keer tegen.

Ik wens ook alle ouders te bedanken voor het gestelde vertrouwen, de inzet en vooral het vervoer naar en van trainingen en tornooien.

Ik wil uiteraard ook onze sponsors van dit seizoen bedanken, alsook deze die al hebben bevestigd voor volgend jaar.

Bedankt Photostudio Alltech (Zottegem) en Massief Osteo en Kine (Zottegem) om op onze truitjes te schitteren!

Bedankt Banden De Clerck (Zottegem - en met een jaar verlengd!), SecurityFirst (Herzele - verlengd), Flightwatch (Oostende - verlengd), Schrijnwerken Ken Uytterhaegen (Zottegem)

We willen nu al eCOMPASS GROUP (Zottegem/Maarkedal) bedanken, zij zullen volgend jaar mee op onze truitjes prijken!

Vanaf nu kijken we vooruit naar het nieuwe seizoen. Hier volgt snel extra communicatie over, want er valt wel één en ander over te zeggen.

Om te beginnen hopen we jullie allemaal opnieuw te mogen verwelkomen! Velen onder jullie bevestigden dit trouwens reeds.

Het dagelijks bestuur zal worden uitgebreid en ook de coaching staff krijgt extra steun. Onze U12 zullen aan heel wat tornooien deelnemen, die tijdig zullen worden gecommuniceerd, met een duidelijke agenda voor en na Nieuwjaar. De U14 en U18 zullen de mogelijkheid krijgen deel te nemen aan competitiewedstrijden in entente met Dendermonde. Voor de U10 en U16 wachten we nog het aantal inschrijvingen af.Hou de volgende dagen/weken zeker jullie mailbox in de gaten.

Tot slot: indien iemand van jullie ouders/bestuursleden/spelers ideeën heeft om onze werking te verbeteren, sponsors kan aanbrengen, iets anders,....laat ons zéker iets weten! Alle suggesties zijn meer dan welkom.

Nogmaals dank iedereen!

Tot héél binnenkort!